Slouží zejména k vylepšení pověsti firmy, propagaci výrobku, názoru či myšlenky. Smyslem je ovlivnit čtenáře, změnit jeho myšlení, názor či chápání určitých skutečností.

Pokud se jedná o články zveřejňované na internetu, mají kromě propagační funkce i důležitou úlohu při zvyšování pozice ve vyhledávačích. Články obsahují zpětné odkazy, které by vyhledávače měly vyhodnotit jako znak důležitosti popisované firmy. To zlepšuje pozici při zobrazení výsledku vyhledávání. PR články jsou účinným nástrojem linkbuilding, jenž má získat kvalitní zpětné odkazy v rámci optimalizace pro vyhledávače.

Pro ukládání PR článků existují specializované PR weby, či PR servery (slangově je označují, zejména uživatelé Webtrhu, za SEO PR články). Ty se mohutně využívaly dříve. Dnes již však takovou váhu nemají, jelikož vyhledávače již dokáží tyto weby úspěšně rozpoznat (duplicitní obsah, mnoho externích odkazů) a linky vedoucí z článku zde umístěných nepřikládají takovou hodnotu jako kdysi. Potkal je stejný úděl jako katalogy. Navíc články umístěné na těchto webech nečte velké množství lidí. Sdělení tak zasáhne jen omezené množství lidí, kteří mnohdy ani nepatří do cílové skupinu uživatelů.

Hlavním cílem PR článku je zasáhnout či oslovit uživatele z cílové skupiny. Proto se PR články namísto na PR weby umísťují na tematické servery či do tematických tiskovin.

Do internetových PR článků se občas umísťují odkazy, které mají zvýšit konverzi čtenářů (přečtou si text o určité službě – na konci článku je odkaz – kliknou na něj = přijdou na stránky). Cílem je však napsat takový text, u kterého čtenář nemá nejmenší podezření, že čte účelově napsaný text. Efektivita PR článku se dá měřit několika způsoby – vždy ale záleží na předem zvoleném konkrétním cíli (zvýšit povědomí, zlepšit reputaci, podnítit zájem o určité služby nebo produkt).

Pro vytvoření PR článku nás prosím kontaktujte na daniela.blechova@seznam.cz

 



Accounts

Free Trial

Projects

SSL

Minisite

2500,-

za jeden web

Jednostránková webová prezentace

Nastavení SEO

Získání kvalitních textů


PR článek

250,-

za jeden článek

1NS cca 1.800 znaků

bez zveřejnění na našich webech

Oslovení uživatelů z cílové skupiny


Vkládání zboží do eshopu

10,-

za položku

Rozdělení zboží do kategorií

Vložení popisů

Vložení obrázků

Nastavení parametrů zboží

Registrace do katalogů

1000,-

cena za komplet

Vložení do 450 českých katalogů

Vložení do 300 zahraničních katalogů

Zlepšení pozice webu ve vyhledávačích